Tips på hur du tränar hemma med dina barn

Tips på hur du tränar hemma med dina barn

Spädbarn och småbarn tillbringar en oftanlig massa tid fastspänd i bilsäten eller sittandes framför TV:n.

Inte bara detta hindrar dem från att utöva sina nya motoriska färdigheter och stärka deras hjärta, lungor och muskler, men det kan också ställa till det för dem senare i och med en stillasittande livsstil, och även leda till fetma, som för vuxna. En god vana av fysisk aktivitet, å andra sidan, kommer att hålla igång och uppmuntra till en hälsosam livsstil, säger Adelphi University professor Stephen Virgilio, författare Active Start för friska barn (Human Kinetics Publishers). ”Och det är aldrig för tidigt att börja”, säger han.

 

Hur, kanske du undrar, kan du hjälpa ditt barn att få de rekommenderade timmarna av daglig fysisk aktivitet när du inte ens själv kan ta dig till gymmet? Svaret, säger Virgilio, är att tänka om din idé kring motion. ”Ett träningspass behöver inte betyda att köra ett varv eller lyfta vikter, vilket kräver att du avsätta tidsblock”, säger han. ”Tänk på motion som leder en aktiv livsstil, som du kan göra med dina barn, och du kommer att kunna passa in mer än du tror.”

 

Som en bonus, är motion med familjen som dubbel kvalitetstid med familjen – ingen liten sak om man ser till våra smockfulla scheman. Låt dessa kreativa idéer hjälpa dig att omvandla varje dag till en möjlighet att komma i form – och ha roligt – tillsammans.

 

3 Riktigt bra träningsalternativ för dig och dina barn

 

Gå på före eller efter-middags promenader

 

Oavsett om du tar dig in till stan eller bara kryssning området, bygga en promenad i ditt dagliga schema gör att det inte kommer att få skjuta upp. Brookline, Massachusetts, master Pilates instruktör Lisa Johnson och hennes make ta kvällspromenader med 3-åriga Alex, som alternerar tiden in och ut ur vagnen. För att göra gå mer lockande, gör Johnson en sport av det. ”Vid ett hus ser vi för en katt sitter i fönstret, på en annan vi springa upp och ner en kort trappa”, säger hon.

 

Veva upp musiken och kör dans

 

Betsy Murphy Coral Gables, Florida, har disco nätter med sina fyra barn och flera grannar. Hon flyttar möbler åt sidan, fyller CD-spelare med danslåtar, och låter barnen turas om att använda en ficklampa som ett stroboskop. ”De dansa för tre timmar i sträck,” Murphy säger. ”De äldre vet alla ord till låtarna och verkligen dansa; Det är lustig att se de yngre försöka efterlikna dem. Deras favoritlåt är ”Brick House!” ”. Du kan skaffa dig en pull up bar.

 

Gör ett spel av hushållssysslor.

 

Låtsas att damm varelser invaderar jorden och det är upp till kapten [barnets namn] att rädda dagen genom att fånga dem med sin kvast, föreslår dietist Juliet Zuercher av Wickenburg, Arizona. ”Gör tro att han är en av de Rescue Heroes, och har honom rädda sina nallar från slemmiga grop i golvet genom att sätta dem på ett säkert sätt i sin leksak bröstet”, säger hon. Jodi Arlen av Bethesda, Maryland, vänder fällbara tvätt till en gissningslek. ”Det började när min dotter ber,” Är det mitt? och det växte till ”Guess vars detta är! ’”, säger hon. Efter hennes döttrar, 3 år gamla och 20 månader gamla, identifiera kläder korrekt, de hjälper vika dem.

 

Detta är bara några av de många olika ideer som folk kommit på för att spendera mer träningstid tillsammans med deras barn. Vi vet hur ofta läkarna förespråkar för motion och hur viktigt det är för vår hälsa. Tänk då om våra barn kan börja med detta så tidigt som möjligt och vilken positiv inverkan det kan ha på deras hälsa framöver.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *